ایران بورس
وبلاگ آموزشی ایران بورس وابسته به کانال تلگرامی ایران بورس iribourse2@

فیلتر سهم هایي كه صف خریدي بیش از 2برابر حجم مبناي خود دارند.


دانلود فیلتر




تاریخ: چهار شنبه 10 / 10 / 1397برچسب:,
ارسال توسط ادمین 1

فیلتر سهم هایي كه نوسان بیش تر از %7در روز جاري را دارند، نشان مي دهد .

 

 

دانلود فیلتر




تاریخ: چهار شنبه 10 / 10 / 1397برچسب:,
ارسال توسط ادمین 1

فیلتر سهم هایي كه قیمت فعلي آنها بیش از %2از قیمت پایاني بیش تر است و مي تواند نشا نه اي
براي گارد
صعودي سهم باشد و همچنین براي نوسان در روز و شناسایي ماهیت كل بازار بسیار كاربرد دارد ،
بدین گونه كه اگر
اكثریت نمادها را نشان دهد مي تواند نشانه اي براي برگشت بازار از منفي به مثبت باشد.


دانلود فیلتر

 




تاریخ: چهار شنبه 10 / 10 / 1397برچسب:,
ارسال توسط ادمین 1

آنچه در تحلیل تکنیکال استفاده می‌شود، عوامل تکنیکال است؛ بنابراین عوامل بنیادی در آن لحاظ نمی‌شود. به عبارتی اگر سهمی افزایش سرمایه یا سود تقسیمی داشته باشد، با توجه به اینکه از عوامل بنیادی است، نباید وارد تحلیل تکنیکال شود؛ بنابراین در تحلیل تکنیکال از نمودار تعدیل شده(نموداری که عواملی بنیادی همچون تقسیم سود و افزایش سرمایه از دل آن حذف شده است) استفاده می‌شود.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 1 / 10 / 1397برچسب:,
ارسال توسط ادمین 1

در بازارهای بورس قشر وسیعی از سرمایه‌گذاران به لحاظ شغل، تحصیلات و تجربه وجود دارند. هر گروه با توجه به تخصص خود شیوه های خاصی را جهت تجزیه‌وتحلیل بازار بورس و سهام شرکت‌ها برگزیده و اقدام به خریدوفروش سهام می‌کنند. قیمت سهام هرلحظه و بر اثر تغییرات عرضه و تقاضای بازار قابل‌تغییر است.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 1 / 10 / 1397برچسب:,
ارسال توسط ادمین 1

همان‌طور که در مطلب « آشنایی با انواع صورت‌های مالی » توضیح دادیم، ترازنامه یکی از مهم‌ترین گزارش‌های مالی است که وضعیت دارایی، بدهی و سرمایه یک واحد تجاری را مشخص می‌کند.

 

این گزارش‌ها توسط سرمایه‌گذاران در واحد تجاری، وام دهندگان به واحد تجاری، کارشناسان اقتصادی، مدیران درون‌ سازمان و... مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند و براساس این گزارش‌هاست که آینده‌ مالی واحد تجاری رقم خواهد خورد



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 1 / 10 / 1397برچسب:,
ارسال توسط ادمین 1

می‌دانید که ترازنامه گزارشی حاوی وضعیت دارایی‌ها، بدهی‌ها و حقوق مالکان یک شرکت در بازه زمانی مشخصی است. ترازنامه به‌گونه‌ای است كه میزان دارایی‌های یک شرکت همواره برابر با مجموع بدهی‌ها و حقوق صاحبان سهام آن است که به آن معادله اساسی حسابداری نیز می‌گویند. اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌ها هستید، حتما باید اصول و نحوه تحلیل ترازنامه را هم بدانید. برای این کار به موارد زیر توجه کنید.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 1 / 10 / 1397برچسب:,
ارسال توسط ادمین 1

آشنایی با انواع صورت‌های مالی

 

صورت‌های مالی اساسی شامل مواردی نظیر ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت گردش وجوه نقد و یادداشت‌های توضیحی می‌شوند. تجزیه‌وتحلیل این صورت‌ها باعث می‌شود مدیران شركت‌ها، صاحبان سرمایه، بستانكاران و سرمایه‌گذاران بتوانند از وضع مالی گذشته، حال و آینده شرکت‌های سهامی مورد نظر خود آگاه شوند و درباره آن قضاوت كنند. برای مطالعه و بررسی صورت‌های مالی شرکت‌ها می‌توان به سایت codal.ir مراجعه کرد. در ادامه به شرح مختصری از صورت‌های مالی می‌پردازیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 1 / 10 / 1397برچسب:,
ارسال توسط ادمین 1

در این مطلب می‌خواهیم درباره مفهوم «دارایی» در ترازنامه مالی و ابعاد آن بیشتر توضیح دهیم. همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین معیارهای سنجش وضعیت مالی و سوددهی شرکت‌‌ها، ارزیابی صورت‌های مالی آن‌هاست که بررسی آن منعکس‌کننده اطلاعات مالی و شرایط دارایی‌ها و بدهی‌های یک شرکت خواهد بود.

 

دارایی به اموال یا منابع اقتصادی متعلق به یک شرکت که شامل «منابع اقتصادی»، «تسلط مالکانه واحد تجاری» و «قابلیت تبدیل به پول نقد» را داشته باشد، می‌گویند.

الف - دارایی‌های جاری
  • موجودی نقد: موجودی نقد: منظور از موجودی نقد، وجوه نقد و سپرده‌های بدون سررسید است.
  • سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت: منظور از سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت، سرمایه‌گذاری‌ است که تا تاریخ سررسید آن کمتر از یکسال باقی‌مانده باشد.
  • حساب‌ها و اسناد دریافتنی تجاری: منظور تمام مطالبات یک واحد تجاری است که انتظار می‌رود ظرف سال مالی آینده وصول شوند. این مطالبات در جریان فعالیت اصلی واحد تجاری، مثلا فروش کالا، ایجاد شده‌اند.
  • پیش‌پرداخت‌ها: منظور از پیش‌پرداخت، پرداختی است که انتظار می‌رود طی سال مالی آینده به دارایی تبدیل شود. به‌عنوان‌مثال وجهی که برای خرید مقداری کالا پرداخته‌ شده و انتظار می‌رود آن کالا در سال مالی آینده تحویل گرفته شود.
ب- دارایی‌های غیر جاری
  • دارایی‌های ثابت مشهود: منظور از دارایی‌های ثابت مشهود، دارایی‌هایی است که در جریان فعالیت اصلی واحد تجاری مورد استفاده از قرار می‌گیرد و انتظار نمی‌رود که ظرف سال مالی آینده، به هر شکلی از جریان فعالیت کنار گذاشته شود. ماشین‌آلات یک کارخانه نمونه‌ای از دارایی‌های ثابت مشهود آن است.
  • دارایی‌های نامشهود: منظور از دارایی‌های نامشهود، دارایی‌هایی است که قابل قیمت‌گذاری هستند، اما وجود فیزیکی ندارند. حق تألیف نمونه‌ای از دارایی‌های نامشهود است.
  • سرمایه‌گذاری بلندمدت منظور تمام مطالبات یک واحد تجاری است که انتظار می‌رود ظرف سال مالی آینده وصول شوند. این مطالبات در جریان فعالیت اصلی واحد تجاری، مثلا فروش کالا، ایجاد شده‌اند.
  • پیش‌پرداخت‌ها: منظور سرمایه‌گذاری‌ است که تا سررسید آن بیشتر از یکسال باقی‌مانده باشد.
  • سایر دارایی‌ها: دارایی‌هایی که در دسته‌های یاد شده نگنجند، در دسته‌ سایر دارایی‌ها طبقه‌بندی می‌شوند.



تاریخ: دو شنبه 1 / 10 / 1397برچسب:,
ارسال توسط ادمین 1
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 155
بازدید ماه : 377
بازدید کل : 3427
تعداد مطالب : 104
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

statistics